|
|||||||
aaaaDwudziesty pierwszy wiek - wiek singli.aaaa
Obrazy Leon Wyczółkowski Rybak Leon Wyczółkowski. Obraz olejny namalowany. Kopia, reprodukcja Obraz olejny pt. „Rybak” – Leon Wyczółkowski namalowany ręcznie farbami olejnymi na płótnie. Dzieło zostało namalowane przez artystę specjalizującym się w malowaniu kopii obrazów Leona Wyczółkowskiego. Płótno jest naciągnięte na blejtram. Boki obrazu są zamalowane w kolorystyce całości, dzięki czemu obraz nadaje się zarówno do oprawy w ramę dekoracyjną jak i powieszenia na ścianie bez oprawy. Do podanej ceny należy dodać koszty przesyłki w wysokości 32 zł (płatność z góry) lub 36 zł (płatność kurierowi przy odbiorze paczki). Nasi artyści malują obrazy olejne z wielką dbałością o detale. W swojej ofercie posiadamy kilkaset obrazów olejnych dostępnych od ręki, a na Państwa zamówienie możemy namalować praktycznie każdy obraz w dowolnie określonym przez Państwa rozmiarze. Zapraszamy na nasza stronę celem poznania szczegółów oferty: www.GaleriaPerspektywa.pl Link: olx.pl/oferta/CID628-IDe8hrX.html Album Leon Wyczółkowski Album - reprodukcja 20 grafik, rysunków Leona Wyczółkowskiego. Format - A3, fajna sprawa na obrazy np w antyramie. Klasyka za grosze. Album wydany w roku 1990 w nakładzie 10 000 egzemplarzy. Na zdjęciach przykładowe grafiki. Link: olx.pl/oferta/CID751-IDamyTh.html Obrazy do sprzedania Wiatm Mam do sprzedania dwa obrazy OLEJ NA PŁÓTNIE 1.JÓZEF CHEŁMOŃSKI"TRÓJKA" WYMIARY:71,3x117,5 2.LEON WYCZÓŁKOWSKI "RYBACY W ŁODZ: WYMIARY:59,5x100 Oczekuje propozycji zakupu,poprzez kontakt mailowy Link: olx.pl/oferta/CID628-IDhPvyP.html Jak czytać malarstwo polskie Folga-Januszewska MOJE DANE 31-055 KRAKÓW UL.MIODOWA 4 TEL.12 422-19-56 KOM. 665 221 722 ja@neostrada.pl OPŁATY ZA PRZESYŁKI WYSYŁKA POCZTA POLSKA WPŁATA NA KONTO STANDARDOWA 10,00 ZŁ PRIORYTETOWA 15,00 ZŁ ZA POBRANIEM PRZESYŁKA PRIORYTETOWA 25,00 ZŁ ODBIÓR OSOBISTY 0 ZŁ KSIĘGARNIA "jerzywo" ZAKUPY Z GWARANCJĄ 1. Prowadzimy księgarnię od 1990r. - patrz "o mnie" 2. Na Allegro jesteśmy od 2004r. 3. Kupując u nas mają Państwo gwarancje szybkiej wysyłki 4. W przypadku jakichkolwiek problemów / reklamacji ewentualne dodatkowe koszty pokrywa nasza firma . 5. Bezpieczne pakowanie w karton . 6 Kupując na kilku aukcjach za wysyłkę płacisz raz . 7. Każdy zakup dokumentowany jest paragonem z kasy fiskalnej . 8. Na życzenie faktura vat 9. Wysyłka zaraz po wpłacie na konto Jak czytać malarstwo polskie. Od XI wieku do 1914 roku
Przedstawiony wybór ponad 150 dzieł malarskich istotnych dla dziejów polskiej sztuki od końca XI wieku do wybuchu I wojny światowej ma na celu zwrócenie uwagi na bogactwo treści, na znaczenia i na formę obrazów, które powstawały w Polsce lub były zamawiane z myślą o polskim odbiorcy. Mamy więc przed sobą nie tylko malarstwo sztalugowe, ale także „obrazy” z ksiąg (iluminacja), obrazy będące elementem architektury (freski i malowidła ścienne) oraz ikony, których emocjonalny kult, jak w wypadku Matki Boskiej Częstochowskiej, przysłaniał nierzadko postać artystyczną dzieła. Czy poprzez ten wybór możemy „odczytać” kod kulturowy, czy istnieje jakaś specyfika treści, formy i wyrazu charakterystyczna dla jednej z najstarszych państwowości europejskich, jaką była Polska? Czy możemy w obrazach tych znajdować obraz świata leżącego na przecięciu wielu kultur, gdzie Wschód spotykał Zachód, gdzie religie i narodowości budowały różnorodność tradycji? Zaproponowany wybór dzieł jest próbą zebrania „malarskich głosów”, które tworzą „polski język wizualny”, ich „odczytywanie” jest zarazem prezentacją wielu metod, które historia sztuki zaproponowała, aby zbliżyć się do obiektów swoich badań. Czy próbą udaną, ocenić może czytelnik, a raczej chyba widz czytający.
SPIS TREŚCI
1. Sakramentarz Tyniecki, ok. 1060-1080 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 2. Malowidła w komnacie trzeciej kondygnacji Wieży Mieszkalnej w Siedlęcinie, ok. 1340-1346 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12 3. Sceny Maryjne, Zwiastowanie Józefowi i postaci świętych. Polichromia w prezbiterium kościoła św. Jana Chrzciciela (dawniej Bożogrobowców) w Gnieźnie, ok. 1350-1360 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 4. Św. Jan Chrzciciel i Św. Jan Ewangelista, tzw. Święci Janowie. Malowidła ścienne w prezbiterium Bazyliki katedralnej pw. Świętych Janów w Toruniu, ok. 1351-1360 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18 5. Zespół malowideł ze sceną fundacyjną Wierzbięty z Paniewic. Opactwo pocysterskie pw. Najświętszej Marii Panny i św. Mikołaja, Ląd nad Wartą, 1370-1372 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 6. Poliptyk Grudziądzki. Pomorze Gdańskie, ok. 1390 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24 7. Psałterz Królowej Jadwigi, zwany też Psałterzem fl oriańskim, ok. 1399-1400 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26 8. MISTRZ ANDRZEJ I WSPÓŁPRACOWNICY, Zespół fresków bizantyńsko-ruskich. Kaplica Zamkowa Trójcy Świętej w Lublinie, ok. 1418 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28 9. MALARZ MAŁOPOLSKI, Epitafi um Wierzbięty z Branic, ok. 1425 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30 10. MISTRZ TRYPTYKU Z WIELOWSI, Legenda św. Jadwigi Śląskiej, ok. 1430-1440 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32 11. Matka Boska Częstochowska, XII-XIV w. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37 12. Pietà z Tubądzina, ok. 1450 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40 13. Część środkowa Poliptyku św. Barbary, 1477 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42 14. MIKOŁAJ HABERSCHRACK, Kwatery Poliptyku Augustiańskiego, 1468 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45 15. MISTRZ CHÓRÓW ŚWIĘTOKRZYSKICH, Św. Eustachy na łowach, 1467 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48 16. JAN WIELKI, Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny. Kościół oo. Bernardynów w Warcie, ok. 1490 . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50 17. Tablica Dziesięciorga Przykazań, ok. 1480-1490 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52 18. Graduał Jana Olbrachta, 1499-1506 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56 19. Kodeks Baltazara Behema, 1503-1506 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58 20. Mszał Erazma Ciołka, 1515-1518 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60 21. Grajkowie wśród motywów kwiatowych. Kościół Świętej Trójcy w Grębieniu koło Wielunia, ok. 1520-1530 . . . . . . . . . . . . . . . 62 22. MALARZ POZNAŃSKI, Rozsiekanie zwłok św. Stanisława, 1521 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64 23. Bitwa pod Orszą, ok. 1530 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67 24. STANISŁAW SAMOSTRZELNIK, Jan Długosz, Catalogus Archiepiscoporum Gnesnensium oraz Vitae Episcoporum Cracoviensium, ok. 1531-1535 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70 25. MARCIN KOBER, Portret króla Stefana Batorego, ok. 1583 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72 26. MARCIN KOBER, Portret Anny Jagiellonki, ok. 1595 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74 27. Portret Katarzyny z Lubomirskich Ostrogskiej, 1597 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78 28. Rolka sztokholmska zwana także Rolką wazowską lub Polskim Rulonem, po 1605 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80 29. IZAAK VAN DER BLOCKE, Apoteoza Gdańska, 1606-1608 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84 30. ANTON MÖLLER, Model świata i społeczeństwa gdańskiego, ok. 1600 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86 31. Portret Tomasza Zamoyskiego, ok. 1608 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88 32. HERMAN HAN, Koronacja Najświętszej Marii Panny, 1623-1624 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90 33. TOMASZ DOLABELLA, Bitwa pod Lepanto, 1632 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94 34. TOMASZ DOLABELLA, Portret Stanisława Tęczyńskiego, ok. 1634 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96 35. BARTHOLOMÄUS MILWITZ, Pożar na Długim Targu w Gdańsku, ok. 1650-1656 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98 36. Portret profesora Jana Brożka, 1652 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100 37. BARTŁOMIEJ STROBEL, Portret Martina Opitza von Boberfelda, 1636-1637 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101 38. DANIEL SCHULTZ, Portret króla Jana Kazimierza, ok. 1660 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103 39. DANIEL SCHULTZ, Portret Jana Heweliusza, 1677 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106 40. ANDRZEJ STECH, Spacer przed murami Gdańska, 1670-1672 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108 41. FRANCISZEK LEKSZYCKI OFM, Taniec śmierci z kościoła Bernardynów w Krakowie, ok. 1670 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112 42-44. Portrety trumienne, XVII w. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116 45. MICHEL ANGELO PALLONI, malowidła na sklepieniach przęseł południowej Galerii Pałacu Wilanowskiego, ok. 1690 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118 46. JERZY ELEUTER SZYMONOWICZ SIEMIGINOWSKI, Pory roku, cykl malowideł w apartamentach króla Jana III Sobieskiego i królowej Marii w Pałacu w Wilanowie, 1686 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120 47. BOGDAN TEODOR LUBIENIECKI, Portret rodziny, 1690-1700 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124 48. KRZYSZTOF LUBIENIECKI, Bakałarz, 1727 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126 49. SZYMON CZECHOWICZ, Złożenie do grobu, 1731 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128 50. Portret Kazimierza Boreyki, ok. 1735-1738 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130 51. JAKUB WESSEL, Portret Hieronima Floriana Radziwiłła, ok. 1746 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132 52-53. TADEUSZ KUNTZE-KONICZ, Sztuka (Akademia Sztuk), 1754; Fortuna, 1754 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134 54. FRANCISZEK SMUGLEWICZ, Cesarz Tytus wita Agrypę i Berenikę w Rzymie, 1785 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137 55. BERNARDO BELLOTTO, ZWANY CANALETTO, Widok Warszawy od strony Pragi, 1770 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140 56. BERNARDO BELLOTTO, ZWANY CANALETTO, Widok Warszawy z tarasu Zamku Królewskiego, 1773 . . . . . . . . . . . . . . 143 57. ZYGMUNT VOGEL, Widoki z Warszawy i okolic, 1791-1808 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146 58. MARCELLO BACCIARELLI, Sobieski pod Wiedniem, 1782-1783 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148 59-60. MARCELLO BACCIARELLI, Autoportret w brązowym fraku, 1793; Portret króla Stanisława Augusta Poniatowskiego z klepsydrą, 1793 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150 61. JEAN-PIERRE NORBLIN DE LA GOURDAINE, Towarzystwo na wycieczce nad jeziorem, po 1777 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152 62. JEAN-PIERRE NORBLIN DE LA GOURDAINE, Elekcja Augusta III Wettina na króla polskiego w 1733 roku, ok. 1790 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154 63. GIOVANNI BATTISTA LAMPI STARSZY, Portret Stanisława Feliksa Szczęsnego Potockiego z synami – Jerzym i Stanisławem, 1788-1790 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156 64. JÓZEF PESZKA, Portret Stanisława Kublickiego, 1790-1791 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158 65. KAZIMIERZ WOJNIAKOWSKI, Zebranie towarzyskie w parku, 1797 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160 66. KAZIMIERZ WOJNIAKOWSKI, Konstytucja 3 maja 1791, 1806 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162 67. JAN RUSTEM, Portret Marii Mirskiej, Barbary Szumskiej i Adama Napoleona Mirskiego, ok. 1808 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164 68. ANTONI BRODOWSKI, Parys w czapce frygijskiej, ok. 1813-1814 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166 69-71. ANTONI BRODOWSKI, Edyp i Antygona, 1828; ALEKSANDER KOKULAR, Edyp i Antygona, 1825; ALEKSANDER KOKULAR, Wnętrze salonu w domu artysty, ok. 1830 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168 72. WINCENTY KASPRZYCKI, Wystawa Sztuk Pięknych w Warszawie w 1828 roku, 1828 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171 73. MARCIN ZALESKI, Widok Pałacu w Łazienkach latem, 1836-1838 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174 74. FRANCISZEK KSAWERY LAMPI, Krajobraz górski z wodospadem, ok. 1820 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176 75. WALENTY WAŃKOWICZ, Portret Adama Mickiewicza na skale Ajudahu, 1827-1828 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178 76. JAN NEPOMUCEN GŁOWACKI, Morskie Oko, 1837 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180 77. FRANCISZEK TEPA, Portret Adama Józefa Potockiego, 1853 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182 78. FELIKS PĘCZARSKI, Szulerzy przy świecy, 1845 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184 79. PIOTR MICHAŁOWSKI, Defi lada przed Napoleonem, 1837 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 186 80. PIOTR MICHAŁOWSKI, Napoleon na koniu [wersja duża], po 1846 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 187 81. JANUARY SUCHODOLSKI, Bitwa pod Somosierrą, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 189 82. HENRYK RODAKOWSKI, Portret generała Henryka Dembińskiego, 1852 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 192 83. JÓZEF SIMMLER, Śmierć Barbary Radziwiłłówny, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 194 84. ARTUR GROTTGER, Ucieczka Henryka Walezego z Polski, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198 85. ARTUR GROTTGER, Autoportret, 1867 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200 86. JULIUSZ KOSSAK, Amazonka, 1868 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 202 87. HENRYK RODAKOWSKI, Wojna kokosza, 1872 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 204 88. ALEKSANDER KOTSIS, Ostatnia chudoba, 1870 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 206 89. MAKSYMILIAN GIERYMSKI, Patrol powstańczy, 1873 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 208 90. MAKSYMILIAN GIERYMSKI, Noc, 1872-1873 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 209 91. JAN MATEJKO, Stańczyk, 1862 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 210 92. JAN MATEJKO, Kazanie Skargi, 1864 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 212 93. JAN MATEJKO, Bitwa pod Grunwaldem, 1878 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 214 94. MAURYCY GOTTLIEB, Salome z głową świętego Jana, ok. 1878 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 224 95. WOJCIECH GERSON, Śmierć Przemysława, 1881 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 226 96. HENRYK SIEMIRADZKI, Sąd Parysa, 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 228 97. HENRYK SIEMIRADZKI, Dirce chrześcijańska, 1897 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 230 98. FRANCISZEK ŻMURKO, Z rozkazu padyszacha, 1881 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 232 99. MAURYCY GOTTLIEB, Ahasverus (Autoportret), 1876 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 234 100-102. JÓZEF CHEŁMOŃSKI, Babie lato, 1875; Kuropatwy, 1891; Bociany, 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 235 103. JAN STANISŁAWSKI, Bodiaki, 1885; Bodiaki pod słońcem, 1895 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 238 104. JÓZEF BRANDT, Matka Boska Poczajowska (Modlitwa na stepie), ok. 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 240 105. ALEKSANDER GIERYMSKI, W altanie, 1882 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243 106. JÓZEF PANKIEWICZ, Lato, 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 246 107. LEON WYCZÓŁKOWSKI, Kopanie buraków I, przed 1893 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 248 108. ALEKSANDER KOTSIS, Giewont, ok. 1870-1875 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 250 109. ADAM CHMIELOWSKI, Opuszczona plebania, 1888 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 252 110. ALEKSANDER GIERYMSKI, Piaskarze, 1887 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 254 111. WŁADYSŁAW PODKOWIŃSKI, Nowy Świat w Warszawie w słońcu (w dzień letni), 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 256 112. STANISŁAW WITKIEWICZ, Pejzaż zimowy z Tatr, po 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 258 113. STANISŁAW WITKIEWICZ, Czarny staw – kurniawa, 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260 114. JULIAN FAŁAT, Oszczepnicy, 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 262 115. LUDWIK DE LAVEAUX, W drodze do Morskiego Oka, 1889 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264 116. WOJCIECH GERSON, Cmentarz w górach, 1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 266 117. JÓZEF PANKIEWICZ, Nokturn – Łabędzie w Ogrodzie Saskim w Warszawie nocą, 1893-1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 268 118. WITOLD PRUSZKOWSKI, Wizja, ok. 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270 119. JACEK MALCZEWSKI, Melancholia, 1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 273 120. JACEK MALCZEWSKI, Sztuka w zaścianku, 1896 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 276 121. STANISŁAW WYSPIAŃSKI, Chochoły (Planty nocą), 1898-1899 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 278 122. WOJCIECH WEISS, Opętanie, 1899-1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 280 123. WŁADYSŁAW PODKOWIŃSKI, Szał (szkic), 1893 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 282 124. WŁADYSŁAW ŚLEWIŃSKI, Czesząca się, 1897 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 284 125. WOJCIECH WEISS, Wiosna, 1898 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 286 126. APOLONIUSZ KĘDZIERSKI, Dziewczyna z dzbanem, ok. 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 288 127. STANISŁAW WYSPIAŃSKI, Macierzyństwo, 1902 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 290 128. JÓZEF MEHOFFER, Dziwny ogród, 1902-1903 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 292 129. JACEK MALCZEWSKI, Śmierć, 1902 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 295 130. JACEK MALCZEWSKI, Hamlet polski – portret Aleksandra Wielopolskiego, 1903 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 297 131. EDWARD OKUŃ, Autoportret z żoną na tle Anticoli Corrado, 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 298 132. FERDYNAND RUSZCZYC, Stare jabłonie, 1900 . . . . . . . . . . . . . . . Link: allegro.pl/-i6075987815.html Święci według mistrzów Idealny prezent pod choinkę ! Książka jest foliowana Liczba stron: 252 Format: 245 x 345 mm Oprawa: twarda ŚWIĘCI WEDŁUG MISTRZÓW 100 DZIEŁ WIELKICH MALARZY WYD. DEMART 2009 Wybrano 100 obrazów z wizerunkami świętych uwzględniając świętą rodzinę i jej współczesnych, apostołów, ewangelistów, ojców kościoła i założycieli zgromadzeń, a także te postacie, które na trwałe zapisały się w historii świata i Polski. Obrazy wyszły spod pędzli najwybitniejszych europejskich malarzy takich jak: Caravaggio, Poussin, Rubens, Memling, Giordano, Saraceni, Giotto, van Eyck, van Dyck, Michał Anioł, Matejko, Leon Wyczółkowski, de la Tour, El Greco, Tycjan, Zurbaran, Tintoretto, Józef Mehoffer. Analizy obrazów dokonali historycy i historycy sztuki; duchowni i świeccy. Omówili postacie, przedmioty, zgodność dzieła z realiami historycznymi. Ich komentarz dotyczy też wymowy i symboliki dzieła oraz jego oddziaływania w świadomości społecznej. Często są przytaczane fragmenty z Biblii lub pojawiają się odwołania do Pisma Świętego by wskazać źródło inspiracji dla artysty. Warsztatowe - wydawałoby się - rozważania przeplatają kadry obrazu, których dotyczą. Czytelnik nie ma więc żadnych kłopotów z identyfikacją i zrozumieniem opisu. Kolorowe reprodukcje obrazów mają duży format umożliwiają więc śledzenie nawet drobnych szczegółów. Książka została zaprojektowana w taki sposób, aby każdy obraz można było z łatwością odnaleźć i dokładnie obejrzeć, poznać jego historię oraz zrozumieć znaczenie przedstawianych na nim wydarzeń. Efektowna oprawa oraz specjalnie dobrana szata graficzna pozwalająca na jak najwierniejsze oddanie prawdziwych kolorów obrazów to niewątpliwe atuty tej publikacji. Umieszczone w spisie treści miniaturki każdego dzieła dają możliwość sprawnego odnalezienia interesującego obrazu. Czytelnik nie musi więc czytać tej książki od deski do deski, ale może się skupić na wybranych obrazach lub powracać do ulubionych. Link: olx.pl/oferta/CID751-IDcJFzJ.html |
|||||||
Dwudziesty pierwszy wiek - wiek singli.
|