|
|||||||
aaaaDwudziesty pierwszy wiek - wiek singli.aaaa
Obraz Juliusz Tokarski Reprodukcja obrazu "Alfred Potocki na polowaniu" Juliusz Kossak Sprzedam reprodukcję obrazu " Alfred Potocki na polowaniu" Juliusza Kossaka. Obraz jest w ciemnobrązowej ramie. Z lewej strony rama uszkodzona jak na zdjęciach. Wymiary szerokość 38 cm, wysokość 31 cm. Odbiór w Pruszkowie lub mogę wysłać pocztą na koszt Kupującego ( koszt wysyłki zwykłą paczką pocztową ok. 12 zł) Link: olx.pl/oferta/CID628-IDdag41.html Juliusz Kossak witam sprzedam obraz widoczny na zdjęciach :) ma już swoje lata i wygląda jak wygląda :) miałam troszkę słabe światło i zdjęcia nie za bardzo wyszły, jutro zrobię w dzień i może lepiej wyjdą Link: olx.pl/oferta/CID628-ID858iF.html Obraz olejny Juliusz Marcisz Witam Mam do zaoferowania obraz znanego Śląskiego malarza Juliusza Marcisza. Obraz malowany farbami olejnymi na pilśni. Cena oczywiście do negocjacji dla miłośnika prac J. Marcisza Przed kup teraz wymagany kontakt pod nr tel 696 - pokaż numer telefonu - i najlepiej oględziny na miejscu!!!! Kilka słów o autorze: (źródło: www.rudaslaska.pl/ruda-slaska/aktualnosci/2014/07/15/profesjonalista-nieprofesjonalny-juliusz-marcisz/ ) "< ZAPRASZAM DO LINKU!!!! Twórca i patron wielu konkursów plastycznych, założyciel organizacji zajmujących się twórczością nieprofesjonalną w Rudzie Śląskiej, aktywny działacz społeczny oraz uczestnik III Powstania Śląskiego. Tak w skrócie podsumować można działalność Juliusza Marcisza. Ten wybitny malarz z Bielszowic, trwale zapisał się w historii malarstwa Rudy Śląskiej oraz Polski, a jego dorobek artystyczny można podziwiać m.in. w rudzkim Muzeum Miejskim. Juliusz Marcisz to kolejna postać prezentowana w ramach cyklu „Wielcy rudzianie”. Juliusz Marcisz urodził się 22 maja 1898 roku w Bielszowicach – obecnej dzielnicy Rudy Śląskiej - w górniczej, śląskiej rodzinie o patriotycznych tradycjach. Kiedy miał 14 lat, ukończył szkołę powszechną i rozpoczął pracę w bielszowickiej kopalni. W 1919 roku natomiast, zapisał się do Polskiej Organizacji Wojskowej, przez co został zwolniony z pracy oraz zagrożony represjami władz niemieckich. Wstąpił wtedy do Armii Wielkopolskiej, która niedługo potem scalona została z Wojskiem Polskim. Z kolei po powrocie na Śląsk zaangażował się w działalność plebiscytową oraz walczył w III Powstaniu Śląskim, jako dowódca II Plutonu IV Kompanii II Pułku Piechoty, za co w okresie międzywojennym i powojennym został uhonorowany różnymi odznaczeniami. Już od najmłodszych lat Marcisz przejawiał zdolności malarskie i chociaż pracował jako górnik w dzisiejszej Kopalni „Bielszowice”, to cały czas rozwijał swój talent i malował obrazy. Oprócz tworzenia obrazów i pracy zawodowej, poświęcił się także działalności edukacyjnej oraz patriotycznej. Co ważne, człowiek ten zwany „nestorem malarstwa nieprofesjonalnego w Rudzie Śląskiej”, był współtwórcą kół i zespołów skupiających plastyków nieprofesjonalnych przy zakładowych domach kultury w większości kopalni w Rudzie Śląskiej. Zanim to jednak nastąpiło, bielszowiczanin wraz z Janem Lazarem założyli koło plastyków amatorów, czyli Towarzystwo Lubowników Sztuki Stosowanej. Niedługo potem grupa rozpadła się, a Marcisz założył w Nowej Wsi (obecnie Wirek – dzielnica Rudy Śląskiej) Stowarzyszenie Przyjaciół Sztuk Pięknych, którego celem był rozwój talentów ludzi, nie mających możliwości studiowania na uczelniach artystycznych, ale także rozpowszechnianie oświaty w zakresie sztuki. Stowarzyszenie organizowało różne wykłady, zwiedzanie muzeów, wycieczki oraz wystawy. Juliusz Marcisz aktywnie uczestniczył w konkursach organizowanych dla twórców malarstwa nieprofesjonalnego w Rudzie Śląskiej oraz w innych miastach ówczesnego województwa katowickiego. W jego dorobku artystycznym znajdują się obrazy przedstawiające ulubione tematy malarza, opisujące czasy, w których żył i tworzył oraz te, które znał z opowieści. Są to: pejzaże, scenki rodzajowe oraz sceny batalistyczne z Powstań Śląskich. Obecnie dla upamiętnienia malarza, który zmarł w 1978 roku, organizowane są różne konkursy malarskie, np. Konkurs Twórców Intuicyjnych im. Juliusza Marcisza czy Konkurs Sztuki Intuicyjnej. Obecnie z bogatego dorobku artysty zachowało się niewiele prac. Te, które powstały w okresie międzywojennym zaginęły, natomiast namalowane po 1945 roku, znajdują się w Muzeum Miejskim w Rudzie Śląskiej (8 obrazów), Muzeum Miejskim w Zabrzu oraz w Muzeum Śląskim w Katowicach. Właścicielem części prac jest kolekcjoner malarstwa Stanisław Trefoń. Link: olx.pl/oferta/CID628-IDfZhPD.html Juliusz Kossak Stadnina na Podolu wymiana na plyty winylowe lub znaczk Witam mam do zaoferowania obraz Kossaka widoczny na zdjęciu . St db.wymiana na plyty winylowe lub znaczki Link: olx.pl/oferta/CID628-ID9K7Ir.html "W stajni" Juliusz Kossak reprodukcja Sprzedam obraz w technice olejnej, reprodukcja obrazu Juliusza Kossaka "W stajni". Reprodukcja z 2013r. Odbiór osobisty lub wysyłka od 12zl Link: olx.pl/oferta/CID628-IDgN9d3.html Sprzedam Obraz Juliusz Kossak/Ułan na koniu Sprzedam Reprodukcję obrazu Juliusza Kossaka/Ułan na koniu Rok 80... Wymiary 100 x 90 z ramą. Odbiór osobisty, możliwa wysyłka ubezpieczona 35zł. Link: olx.pl/oferta/CID767-IDhO1x1.html Juliusz Holzmüller. Akwarela. Obraz autorstwa znanego lwowskiego akwarelisty Juliusza Holzmullera. HOLZMÜLLER Juliusz (1876r. Bolechów - 1932r. Lwów) - po ukończeniu kursu malarstwa dekoracyjnego w Szkole Przemysłowej we Lwowie (od 1897 do 1901) studiował w ASP w Krakowie w pracowni Floriana Cynka, Józefa Mehoffera i Teodora Axentowicza, a następnie w Monachium (od 1903 do 1904). Po ukończeniu studiów osiadł na stałe we Lwowie. Najczęściej malował akwarele, a wśród jego bardziej znanych dzieł wymienić należy cykl obrazów do pawilonu myśliwskiego księcia Ottona Habsburga w Rafajłowej, cykle z wizerunkami koni z wielkich stadnin oraz obrazy batalistyczne. Tworzył ponadto pejzaże, widoki miejskie i sceny rodzajowe z częstym motywem koni. Wystawiał wiele we Lwowie oraz w krakowskim TPSP i warszawskiej Zachęcie. Jego prace znajdują się w muzeach w Krakowie, Łańcucie i we Lwowie. Praca sygnowana w lewym dolnym rogu "Juliusz Holzmuller " (sygnatura oryginalna - autorska). Technika: akwarela. Wymiary: 55 x 38,5 cm. Praca oprawiona. Link: olx.pl/oferta/CID628-ID7Afdw.html Obraz z podpisem Juliusz Kossak Obraz przedstawiający wyruszeniem na bitwę u dołu obrazu jest podpis, na zdjęciu jest pokazany Link: olx.pl/oferta/CID767-IDhx28f.html Pogranicze w ogniu cz.1 + 2 SERIAL TVP 8DVD
Informacje Zajmujemy się sprzedażą wyłącznie oryginalnych płyt wydawanych przez Telewizję Polską z kultowymi filmami i serialami polskimi oraz z Teatrami i Sceną Faktu. Ponadto proponujemy płyty CD wydane przez Polskie Radio z muzyką klasyczną, jazzową, folkową, rockową, popową, czy szeroko rozumianą muzyką alternatywną. Forma i koszty dostawy Poczta Polska Kontakt telekiosk@telekiosk.com.pl tel. 22 547 86 94 w godz. 9-17 pn-pt Dane do przelewu PSD Dziarska W.G. S.c. ul. Woronicza 17 00-999 Warszawa
Bank Millennium S.A. Odbiór osobisty Od pon. do pt. w godz. 9.00-17.00 Warszawa, ul. Woronicza 17 blok F Sensacyjna karta historii dwudziestolecia międzywojennego. Naprzeciw siebie – służby wywiadowcze Polski i Niemiec. Intrygująca opowieść o tajnej szpiegowskiej grze, misternych akcjach wrogich wywiadów i legendarnych ich asów. W Poznaniu młodzi polscy konspiratorzy rozpracowują niemiecki plan stłumienia powstania w Wielkopolsce. Sytuacja polityczna doprowadza do zerwania więzi przyjaciół, z których jeden poczuwa się do niemieckich korzeni. Komórka Abwehry w Wolnym Mieście Gdańsku inspiruje prowokacje wobec Polaków. Niemcy dążą do rewizji granic wschodnich, chcąc Gdańska i „korytarza”. W Polsce uruchamiają placówki wydawnicze, ale polski wywiad kontratakuje. Odcinki: 13-24 Niemcy zmierzają do rewanżu za klęskę poniesioną w I wojnie światowej. Aktywizują działalność agenturalną w Europie. Osobisty pojedynek toczą dawni przyjaciele, których losy ponownie krzyżują się na szlakach tajnych misji. Polacy łamią szyfr Krigsmarine, penetrują niemiecką pocztę specjalną, a superagent w Berlinie nadsyła rewelacyjne materiały o planach napaści na Polskę. Wkrótce meldunki są jednoznaczne: wojna jest przesądzona. Na Warszawę nadciąga pierwszy nalot. Rok produkcji: 1988 - 1991 Rok wydania: 2008 Reżyseria: Andrzej Konic Scenariusz: Juliusz Janczur, Andrzej Konic Obsada: Cezary Pazura, Olaf Lubaszenko, Janusz Bukowski, Tomasz Stockinger, Joanna Jankowska, Henryk Machalica, Barbara Sołtysik, Alicja Jachiewicz, Ewa Sałacka, Maciej Kozłowski, Miłogost Reczek, Stanisław Jaskułka, Marek Lewandowski, Piotr Grabowski, Sławomir Orzechowski, Katarzyna Chrzanowska, Gustaw Lutkiewicz Zdjęcia: Antoni Wójtowicz Producent: TVP S.A. Nośnik: DVD Dane techniczne:
Na naszych aukcjach niezależnie od zamówionej ilości towarów za przesyłkę płacisz tylko raz!
U nas znajdziesz
Link: allegro.pl/-i6089844780.html Achtung Panzer! Uwaga czołgi! Guderian Heinz Achtung Panzer! Uwaga czołgi! Autor: Guderian Heinz ilość stron: 376 oprawa: miękka format: 230x130 data wydania: 2012 wydawca: Polski Instytut Wydawniczy Erica EAN: 9788362329663 Achtung Panzer! to najważniejsza praca teoretyczna poświęcona broni pancernej. Jest to książka napisana na rozkaz przez Heinza Guderiana wschodzącą gwiazdę niemieckiej armii, jaką niewątpliwie był on w drugiej połowie lat 30. XX wieku. Guderianowi powierzono zadanie spisania rodzącej się wówczas teorii wojny pancernej. Wywiązał się z tej roli znakomicie, nie ograniczył się bowiem do prostego opisu, lecz zawarł w Achtung Panzer! własne przemyślenia. Wychodząc z analizy pierwszowojennych bitew, opisu współczesnej mu techniki i organizacji armii, Guderian stworzył własny syntetyczny obraz zasad użycia broni pancernej i jej organizacji. Jego poglądy na przyszłą wojnę wywarły ogromny wpływ na kształt Panzerwaffe, a sama książka stała się bestsellerem autor mógł sobie kupić dzięki niej swój pierwszy samochód. Achtung Panzer to dzieło, bez którego historia rozwoju wojsk pancernych i przebiegu kampanii wojennych od II wojny światowej na Iraku kończąc, wymykałoby się pełnemu zrozumieniu. Napisana jasnym i prostym językiem Achtung Panzer! jest na tyle ważna i na tyle znana, że nie może obejść się bez niej żaden poważny badacz historii II wojny światowej. HEINZ GUDERIAN (1888-1954) uczestnik I wojny światowej, po jej zakończeniu walczył jako oficer Freikorpsów w państwach bałtyckich, stale awansował w okresie Republiki Weimarskiej, ale jego kariera uległa wielkiemu przyśpieszeniu kiedy Hitler doszedł do władzy. Generałem został w 1935 roku, a w kampanii wrześniowej i pierwszej fazie kampanii francuskiej dowodził korpusem pancernym, w drugiej fazie walk we Francji i w ZSRS pod jego dowództwem znajdowała się już grupa (armia) pancerna. Zwolniony przez Hitlera w 1941 r., po niepowodzeniu pod Moskwą, wrócił do armii w 1943 r. na bezpośredni rozkaz Fuhrera najpierw jako Generalny Inspektor Broni Pancernej, a następnie szef OKH. Ponownie zwolniony ze stanowiska w marcu 1945 r., uwolniony od odpowiedzialności za zbrodnie niemieckie w II wojnie światowej, zmarł w 1954 r. w RFN. Wreszcie w Polsce po 75-latach ukazuje się książka Achtung-Panzer! generała Heinza Guderiana, twórcy koncepcji niemieckiego Blitzkriegu. Jest to prawdziwa gratka dla osób interesujących się bronią pancerną i jej użyciem w I i II wojnie światowej. Każdy miłośnik broni pancernej powinien ją przeczytać. prof.nadzw. dr hab. Politechniki Koszalińskiej Zbigniew Wawer Książka Heinza Guderiana to jedna z kluczowych prac dotyczących wojny pancernej, jakie ukazały się przed wybuchem II wojny światowej. W powojennej historiografii polskiej była wręcz mitologizowana, choć jej treść dla wielu autorów i ogółu czytelników była nieznana. Zadziwiające, że wydano ją dopiero teraz. Należy ona do kanonu myśli wojskowej i powinna znaleźć się w bibliotece każdego czytelnika zajmującego się dziejami wojsk pancernych. ppłk dr Juliusz S. Tym Jak nie płacić za dostawę? lPrzy zakupie dowolnej pozycji z kategorii: Darmowa dostawal lDo pozycji oznaczonych darmową wysyłką możesz dodać przedmioty z naszych pozostałych aukcji, a paczkę i tak wyślemy bezpłatnie!l Jak kupić przedmioty z kilku naszych aukcji i zapłacić tylko raz za dostawę? 1. Dodaj wszystkie zakupione u nas PRZEDMIOTY do koszyka 2. Przejdź do koszyka, zaznacz wybrane pozycje i kliknij przycisk Uwaga! Nie używaj przycisku "Kup Teraz" dla każdej aukcji osobno! Kontakt: Dział Obsługi Klienta (pon-pt. 09:00-17:00) tel.: +48 22 695-45-86 mail: info@lideria.pl Dostawa: Płatność: Przy odbiorze Przez Odbiór osobisty w Warszawie: Punkt Odbioru Po odbiór paczki zapraszamy Odbiór osobisty możliwy, tylko dla zamówień opłaconych z góry. Nie wysyłamy paczek za granicę! Link: allegro.pl/-i5961432612.html WIESZAK UKRYTA MINI KAMERA HD - DETEKCJA RUCHU lO Firmiel lNasze aukcjel lKomentarzel lDodaj do ulubionychl lRegulaminl lZwroty / Reklamacjel lAlarmy samochodowel lAlarmy motocyklowel lCentralne zamkil lSterowniki radiowel lSiłownikil lCzujniki parkowanial lTuningl lCB Radial lAnteny CBl lCar Audiol Jesteśmy do Państwa dyspozycji pon. - pt. 9:00-17:00 sobota 9:00-14:00 INFOLINIA (0) 801 003 087 Koszt połączenia zgodny z taryfikatorem operatora. Biuro Obsługi Klienta (0) 605-665-996 biuro@jbpartner.pl Serwis / Reklamacje (0) 603-129-976 10024440 serwis@jbpartner.pl Dział zamówień / wysyłek 695741 info@jbpartner.pl Towar zakupiony na aukcji można odebrać osobiście w naszym sklepie Łódź, ul. Wschodnia 57 w godz 9:00-17:00 mapka dojazdu Wpłaty w wysokości koszt przedmiotu + koszt przesyłki prosimy dokonywać na rachunek 05 1140 2017 0000 4202 0417 5246 JB PARTNER Brzeski Juliusz Wszystkie zakupione produkty w naszej firmie posiadają gwarancję! Gwarancja realizowana jest na podstawie dowodu zakupu który otrzymują państwo razem z zakupionym towarem standardowo paragon na życzenie klienta faktura Vat. WIESZAK Z mini KAMERĄ SZPIEGOWSKĄ Z OPCJĄ POWIESZENIA NA ŚCIANIE Najnowsza technologia w zasięgu ręki !! Mini kamera ukryta w wieszaku umożliwia nagrywanie wszystkich osób wchodzących do pomieszczenia w którym została zamontowana. Kamera spełnia również rolę typowego wieszaka na ubrania lub ręczniki , nie wzbudzając żadnych podejrzeń, obraz jest nagrywany z rozdzielczością HD 1280x960 wraz z dźwiękiem na karcie microSD. Czy pomyślałeś kiedyś, że tak niepozorna rzecz jaką jest wieszak może być również zaawansowanym narzędziem szpiegowskim ?? zapewne nie !! Tak samo myślą wszyscy inni, dlatego nikt nie będzie się spodziewał, tego że jest nagrywany !! Mini kamera HD jest tak ukryta, że nie wzbudzi podejrzeń nawet dociekliwej osoby a jakość nagrywanych filmów jest oszałamiająca ! Mimo iż jest to tak niewielka kamera, rejestruje ona w jakości HD !! To nie zabawka tylko sprzęt dla profesjonalisty !! Dane techniczne: lFormat plików: AVIl lRozdzielczość: 1280x960 l lIlość klatek: 30/sl lZłącze: USB l lObsługiwane karty: do 16 GBl lCzas nagrania na baterii: do 120 minl lBateria: wbudowana bateria li-ionl W zestawie: l wieszak na ubrania z kamerą l l ładowarka sieciowa l l kabel USB l l uchwyt ścienny do przymocowania do ściany l l instrukcja l lkarta gwarancyjna 12 miesięcy l ldowód zakupu (paragon / faktura)l CHCESZ ZAOSZCZĘDZIĆ PIENIĄDZE? To proste! Wybierz coś z naszej pozostałej oferty a ZAOSZCZĘDZISZ na kosztach przesyłki U NAS koszt przesyłki jest zawsze jeden! Mimo dołożenia wszelkich starań nie gwarantujemy, że publikowane dane techniczne oraz opis produktu nie zawierają uchybień lub błędów, które nie mogą jednak być podstawą do roszczeń. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, prosimy przed podjęciem decyzji o kontakt. Wszystkie paczki wysyłamy w ciągu 24h od momentu zaksięgowania wpłaty bądź potwierdzenia formy płatności za pobraniem. Najcześciej paczki są u naszych klientów następnego dnia po zamówieniu, proszę sprawdzić komentarze. Zamawiając u nas wiekszą liczbę produktów za przesyłkę płacą Państwo tylko jeden raz. Koszty przesyłki przy większej ilości zamówień są obliczane wg wagi zamówienia. ljesteśmy firmą z dużym doświadczeniem w handlu (firma istnieje od 2005 roku na Allegro) i mamy siedzibę w Łodzi do której serdecznie Państwa zapraszamy - istnieje możliwośc odebrania towaru osobiście w naszym sklepie.l lnie zajmujemy się sprzedażą na Allegro "dorywczo" traktujemy tą formę sprzedaży jako główne źródło pozyskiwania naszych klientów.l lw systemie Allegro przeprowadziliśmy już ponad 20000 transakcji z czego 99.5% zakończyło się pozytywniel ldzięki naszemu zaangażowaniu w dbałość o jakość naszych usług i produktów otrzymaliśmy status l lkażda paczka jest starannie zapakowana aby towar dotarł do Państwa bezpieczniel ldo każdego zakupu otrzymują Państwo dowód zakupu paragon lub na życzenie fakturę VATl lkażdy zakupiony u nas produkt posiada gwarancję (szczegóły w opisie produktu)l lposiadamy doświadczenie, fachową wiedzę i potrafimy doradzać naszym klientom w wyborze zapewniając jednocześnie najwyższy poziom obsługi tak przed zakupem jak i już po.l ldokładamy wszelkich starań aby każdy nasz klient był zadowolony z transakcji i pomagamy w rowiązywaniu problemów technicznych oferowanego przez nas towarul lPo złożeniu oferty kup teraz prosimy o dokładne zapoznanie się z informacjami zawartymi w wiadomości wysłanej z serwisu Allegro.l lW wiadomości potwierdzającej formę płatności proszę potwierdzić czy paczka ma zostać wysłana Pocztą Polską czy Kurierem.l lJeżeli adres do wysyłki jest inny niż ten podany w Allegro prosimy o dopisanie go do wiadomości, jeżeli jest ten sam prosimy o nie powtarzanie tego adresu.l lJeżeli do zamówionego towaru mamy dołączyć fakturę prosimy koniecznie o dopisanie danych do faktury (pamiętając o podaniu nr NIP).l lJeżeli nie otrzymamy takiej informacji wystawiamy paragon, który jest podstawą gwarancjil Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009 JB PARTNER Link: allegro.pl/-i2363343737.html Mini SZPIEGOWSKA KAMERA PILOT SCYZORYK CZ. RUCHU lO Firmiel lNasze aukcjel lKomentarzel lDodaj do ulubionychl lRegulaminl lZwroty / Reklamacjel lAlarmy samochodowel lAlarmy motocyklowel lCentralne zamkil lSterowniki radiowel lSiłownikil lCzujniki parkowanial lTuningl lCB Radial lAnteny CBl lCar Audiol Biuro Obsługi Klienta (0) 605-665-996 biuro@jbpartner.pl Serwis / Reklamacje (0) 603-129-976 10024440 serwis@jbpartner.pl Dział zamówień / wysyłek 695741 info@jbpartner.pl Wpłata na konto: 12,00 zł Za pobraniem: 16,00 zł Wpłata na konto: 20,00 zł Za pobraniem: 25,00 zł Towar zakupiony na aukcji można odebrać osobiście w naszym sklepie Łódź, ul. Wschodnia 57 w godz 9:00-17:00 mapka dojazdu Wpłaty w wysokości koszt przedmiotu + koszt przesyłki prosimy dokonywać na rachunek 05 1140 2017 0000 4202 0417 5246 JB PARTNER Brzeski Juliusz Wszystkie zakupione produkty w naszej firmie posiadają gwarancję! Gwarancja realizowana jest na podstawie dowodu zakupu który otrzymują państwo razem z zakupionym towarem standardowo paragon na życzenie klienta faktura Vat. FABRYCZNIE NOWA SZPIEGOWSKA MINI KAMERA UKRYTA W PILOCIE KLUCZYK SCYZORYK CYFROWA KAMERA HD + KAMERKA INTERNETOWA + DYKTAFON + PODSŁUCH + PENDRIVE ABSOLUTNA NOWOŚĆ Wbudowany czujnik ruchu uruchomi nagrywanie w momencie gdy wykryje w polu widzenia kamery ruch. Najnowszy produkt i jeszcze piękniejsze wykonanie, wspaniały nowoczesny design. Niebanalne podejście producenta kierującego się najnowszymi trendami i wysoce zaawansowaną technologią, sprawia że gotowy produkt jaki otrzymujemy zachwyca pięknem i funkcjonalnością, dzięki czemu na pozór zwykły gadżet staje się czymś więcej... Pilot wzbudzający najmniej podejrzeń - najlepiej wykonany, najbardziej popularny wśród użytkowników samochodów wszystkie złącza ukryte pod kluczykiem ! Znakomita jakość wykonania do złudzenia przypominająca znane piloty samochodów z "górnej" półki Co to za gadżet? Jest to kamerka z mikrofonem i czytnikiem kart na pamięć 1-16 GB ukryta w breloczku na klucze przypominającym pilota do alarmu samochodowego. Idealny nie rzucający się gadżet detektywistyczny. Niewielkie wymiary breloczka, pozwolą ci zarejestrować każde wydarzenie rozgrywające się w okolicy pobytu twoich kluczyków. Doskonały kamuflaż dla kamerki szpiegowskiej wraz z rejestratorem. Nikomu nie przyjdzie do głowy by podejrzewać pęk kluczy o cokolwiek. Jest to przedmiot który towarzyszy niemalże każdej osobie a jednocześnie ostatnia rzecz na którą kierujemy podejrzenie urządzenia służącego do inwigilacji. Przesyłanie danych zgromadzonych na karcie pamięci następuje przez przewód USB. Urządzenie proste w obsłudze. Bardzo przyjazne dla użytkownika. Urządzenie posiada dodatkowo wbudowany detektor ruchu - to znaczy w momencie gdy ustawimy urządzenie w tym trybie możemy zostawić pilot np. na stole, czy w innym miejscu a kamerka zacznie nagrywać dopiero w momencie gdy w zasięgu obiektywu pojawi się ruch. Jakie są zalety tego pilota? lWysoka jakość wykonanial lBardzo dobrej jakości obraz w rozdzielczości 720x480l lRejestrowanie obrazu i dźwiękul lWbudowany detektor ruchul lWszystkie złącza ukryte pod kluczem nie zdradzają prawdziwych możliwości pilotal lMiniaturowa kameral lDyskretna diodal lIdealnie odwzorowane detale - pilot wyglądający jak tradycyjny kluczyk samochodowyl Cechy produktu lProdukt fabrycznie nowy, wysokiej jakości.l lNie do odróżnienia od zwykłego samochodowego pilota.l lWszystkie złącza ukryte pod kluczykiem - nie ma obawy że widok złącza USB może wzbudzić podejrzenia!l lWbudowany czujnik ruchul lFunkcja kamerki internetowej (dołączone sterowniki)l lZawsze możesz bez wzbudzania podejrzeń mieć go przy sobie nosząc go przy kluczach od samochodu, mieszkania itp.l lWykonany z wysokiej jakości, czarnego plastikul lWyposażony w diodę sygnalizującą stan urządzenia - Podczas nagrywania audio/video dioda jest wyłączona co daje pewność pełnej dyskrecji.l lKamera ma obiektyw o wielkości 1mm. Kamera z mikrofonem, umożliwia nagrywanie obrazu w rozdzielczości 740x480 Mikro kamera jest bardzo dobrze zamaskowana i nie wzbudza żadnych podejrzeń.l lUrządzenie może nam służyć jako pamięć przenośna (pendrive) Nie wymaga sterowników w systemach nowszych niż Win98. Po prostu podłącz breloczek za pomocą dołączonego kabelka do wolnego portu USB w komputerze i korzystaj z niego jak ze zwykłego pendrival lUmożliwia dołączanie czasu zrobienia zdjęcia do nagrań. l
Idealny gadżet dla ludzi z wyobraźnia Tą kamerą można zarejestrować wszystko co nas otacza w sposób dyskretny i nie wzbudzający żądnych podejrzeń. REALIZUJEMY ZAMÓWIENIA HURTOWE ZAPRASZAMY DO LICYTACJI !! SPECYFIKACJA TECHNICZNA lFormat nagrywania wideo: AVIl lRozdzielczość nagrania - 720x480 30 klatek/sl lWbudowany mikrofonl lDźwięk: 24000Hz 192 kb/s (1 kanał)l lZnacznik daty i czasu w nagraniach wideo i zdjęciachl lAutomatyczny balans bielil lWbudowany czujnik ruchu l lFunkcja kamerki internetowej l lWbudowana pamięć - brakl lRodzaj kart pamięci: Micro SD l lMaksymalna obsługiwana pojemność kart: 16GB (obsługuje micro SDHC)l lStandard przyłączeniowy : USB 1.1 i 2.0l lAkumulator litowo-jonowy 260 mAhl lŁadowanie: 5V interfejs USBl lCzas pracy na akumulatorze: ~ 100minl lCzas pełnego ładowania: 180minl lRozmiar pliku Video: 1 godz ~ 1.5GBl lKompatybilny z WINDOWS 98 / 98SE / ME / 2000 / XP / VISTA / 7 / MAC OS / LINUXl lKolor: czarnyl lWymiary: 70mm x 35mm x 19mm l lWaga: około 35 gl W komplecie: lSamochodowy szpiegowski pilot kluczyk scyzorykl lkabel USB ( do ładowania i transmisji danych) l lInstrukcja obsługil lEstetyczne pudełko l lkarta gwarancyjna 12 miesięcyl ldowód zakupu (paragon / faktura)l szpiegowskie CHCESZ ZAOSZCZĘDZIĆ PIENIĄDZE? To proste! Wybierz coś z naszej pozostałej oferty a ZAOSZCZĘDZISZ na kosztach przesyłki U NAS koszt przesyłki jest zawsze jeden! Mimo dołożenia wszelkich starań nie gwarantujemy, że publikowane dane techniczne oraz opis produktu nie zawierają uchybień lub błędów, które nie mogą jednak być podstawą do roszczeń. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, prosimy przed podjęciem decyzji o kontakt. Wszystkie paczki wysyłamy w ciągu 24h od momentu zaksięgowania wpłaty bądź potwierdzenia formy płatności za pobraniem. Najcześciej paczki są u naszych klientów następnego dnia po zamówieniu, proszę sprawdzić komentarze. Zamawiając u nas wiekszą liczbę produktów za przesyłkę płacą Państwo tylko jeden raz. Koszty przesyłki przy większej ilości zamówień są obliczane wg wagi zamówienia. GWARANCJA SATYSFAKCJI Tylko kupując na naszych aukcjach zakupy odbywają się bez żadnego ryzyka! Dajemy gwarancję satysfakcji oraz 100% zadowolenia i bezpieczeństwa. Jeśli nie jesteś zadowolony z zakupionego u nas produktu, nie spełnia on Twoich oczekiwań, możesz go nam odesłać a my zwrócimy Ci pieniądze! Formularz odstąpienia od umowy lPo złożeniu oferty kup teraz prosimy o dokładne zapoznanie się z informacjami zawartymi w wiadomości wysłanej z serwisu Allegro.l lW wiadomości potwierdzającej formę płatności proszę potwierdzić czy paczka ma zostać wysłana Pocztą Polską czy Kurierem.l lJeżeli adres do wysyłki jest inny niż ten podany w Allegro prosimy o dopisanie go do wiadomości, jeżeli jest ten sam prosimy o nie powtarzanie tego adresu.l lJeżeli do zamówionego towaru mamy dołączyć fakturę prosimy koniecznie o dopisanie danych do faktury (pamiętając o podaniu nr NIP).l lJeżeli nie otrzymamy takiej informacji wystawiamy paragon, który jest podstawą gwarancjil Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009 JB PARTNER Link: allegro.pl/-i2363346888.html Jak czytać malarstwo polskie Folga-Januszewska MOJE DANE 31-055 KRAKÓW UL.MIODOWA 4 TEL.12 422-19-56 KOM. 665 221 722 ja@neostrada.pl OPŁATY ZA PRZESYŁKI WYSYŁKA POCZTA POLSKA WPŁATA NA KONTO STANDARDOWA 10,00 ZŁ PRIORYTETOWA 15,00 ZŁ ZA POBRANIEM PRZESYŁKA PRIORYTETOWA 25,00 ZŁ ODBIÓR OSOBISTY 0 ZŁ KSIĘGARNIA "jerzywo" ZAKUPY Z GWARANCJĄ 1. Prowadzimy księgarnię od 1990r. - patrz "o mnie" 2. Na Allegro jesteśmy od 2004r. 3. Kupując u nas mają Państwo gwarancje szybkiej wysyłki 4. W przypadku jakichkolwiek problemów / reklamacji ewentualne dodatkowe koszty pokrywa nasza firma . 5. Bezpieczne pakowanie w karton . 6 Kupując na kilku aukcjach za wysyłkę płacisz raz . 7. Każdy zakup dokumentowany jest paragonem z kasy fiskalnej . 8. Na życzenie faktura vat 9. Wysyłka zaraz po wpłacie na konto Jak czytać malarstwo polskie. Od XI wieku do 1914 roku
Przedstawiony wybór ponad 150 dzieł malarskich istotnych dla dziejów polskiej sztuki od końca XI wieku do wybuchu I wojny światowej ma na celu zwrócenie uwagi na bogactwo treści, na znaczenia i na formę obrazów, które powstawały w Polsce lub były zamawiane z myślą o polskim odbiorcy. Mamy więc przed sobą nie tylko malarstwo sztalugowe, ale także „obrazy” z ksiąg (iluminacja), obrazy będące elementem architektury (freski i malowidła ścienne) oraz ikony, których emocjonalny kult, jak w wypadku Matki Boskiej Częstochowskiej, przysłaniał nierzadko postać artystyczną dzieła. Czy poprzez ten wybór możemy „odczytać” kod kulturowy, czy istnieje jakaś specyfika treści, formy i wyrazu charakterystyczna dla jednej z najstarszych państwowości europejskich, jaką była Polska? Czy możemy w obrazach tych znajdować obraz świata leżącego na przecięciu wielu kultur, gdzie Wschód spotykał Zachód, gdzie religie i narodowości budowały różnorodność tradycji? Zaproponowany wybór dzieł jest próbą zebrania „malarskich głosów”, które tworzą „polski język wizualny”, ich „odczytywanie” jest zarazem prezentacją wielu metod, które historia sztuki zaproponowała, aby zbliżyć się do obiektów swoich badań. Czy próbą udaną, ocenić może czytelnik, a raczej chyba widz czytający.
SPIS TREŚCI
1. Sakramentarz Tyniecki, ok. 1060-1080 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 2. Malowidła w komnacie trzeciej kondygnacji Wieży Mieszkalnej w Siedlęcinie, ok. 1340-1346 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12 3. Sceny Maryjne, Zwiastowanie Józefowi i postaci świętych. Polichromia w prezbiterium kościoła św. Jana Chrzciciela (dawniej Bożogrobowców) w Gnieźnie, ok. 1350-1360 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 4. Św. Jan Chrzciciel i Św. Jan Ewangelista, tzw. Święci Janowie. Malowidła ścienne w prezbiterium Bazyliki katedralnej pw. Świętych Janów w Toruniu, ok. 1351-1360 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18 5. Zespół malowideł ze sceną fundacyjną Wierzbięty z Paniewic. Opactwo pocysterskie pw. Najświętszej Marii Panny i św. Mikołaja, Ląd nad Wartą, 1370-1372 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 6. Poliptyk Grudziądzki. Pomorze Gdańskie, ok. 1390 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24 7. Psałterz Królowej Jadwigi, zwany też Psałterzem fl oriańskim, ok. 1399-1400 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26 8. MISTRZ ANDRZEJ I WSPÓŁPRACOWNICY, Zespół fresków bizantyńsko-ruskich. Kaplica Zamkowa Trójcy Świętej w Lublinie, ok. 1418 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28 9. MALARZ MAŁOPOLSKI, Epitafi um Wierzbięty z Branic, ok. 1425 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30 10. MISTRZ TRYPTYKU Z WIELOWSI, Legenda św. Jadwigi Śląskiej, ok. 1430-1440 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32 11. Matka Boska Częstochowska, XII-XIV w. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37 12. Pietà z Tubądzina, ok. 1450 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40 13. Część środkowa Poliptyku św. Barbary, 1477 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42 14. MIKOŁAJ HABERSCHRACK, Kwatery Poliptyku Augustiańskiego, 1468 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45 15. MISTRZ CHÓRÓW ŚWIĘTOKRZYSKICH, Św. Eustachy na łowach, 1467 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48 16. JAN WIELKI, Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny. Kościół oo. Bernardynów w Warcie, ok. 1490 . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50 17. Tablica Dziesięciorga Przykazań, ok. 1480-1490 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52 18. Graduał Jana Olbrachta, 1499-1506 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56 19. Kodeks Baltazara Behema, 1503-1506 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58 20. Mszał Erazma Ciołka, 1515-1518 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60 21. Grajkowie wśród motywów kwiatowych. Kościół Świętej Trójcy w Grębieniu koło Wielunia, ok. 1520-1530 . . . . . . . . . . . . . . . 62 22. MALARZ POZNAŃSKI, Rozsiekanie zwłok św. Stanisława, 1521 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64 23. Bitwa pod Orszą, ok. 1530 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67 24. STANISŁAW SAMOSTRZELNIK, Jan Długosz, Catalogus Archiepiscoporum Gnesnensium oraz Vitae Episcoporum Cracoviensium, ok. 1531-1535 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70 25. MARCIN KOBER, Portret króla Stefana Batorego, ok. 1583 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72 26. MARCIN KOBER, Portret Anny Jagiellonki, ok. 1595 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74 27. Portret Katarzyny z Lubomirskich Ostrogskiej, 1597 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78 28. Rolka sztokholmska zwana także Rolką wazowską lub Polskim Rulonem, po 1605 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80 29. IZAAK VAN DER BLOCKE, Apoteoza Gdańska, 1606-1608 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84 30. ANTON MÖLLER, Model świata i społeczeństwa gdańskiego, ok. 1600 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86 31. Portret Tomasza Zamoyskiego, ok. 1608 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88 32. HERMAN HAN, Koronacja Najświętszej Marii Panny, 1623-1624 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90 33. TOMASZ DOLABELLA, Bitwa pod Lepanto, 1632 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94 34. TOMASZ DOLABELLA, Portret Stanisława Tęczyńskiego, ok. 1634 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96 35. BARTHOLOMÄUS MILWITZ, Pożar na Długim Targu w Gdańsku, ok. 1650-1656 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98 36. Portret profesora Jana Brożka, 1652 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100 37. BARTŁOMIEJ STROBEL, Portret Martina Opitza von Boberfelda, 1636-1637 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101 38. DANIEL SCHULTZ, Portret króla Jana Kazimierza, ok. 1660 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103 39. DANIEL SCHULTZ, Portret Jana Heweliusza, 1677 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106 40. ANDRZEJ STECH, Spacer przed murami Gdańska, 1670-1672 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108 41. FRANCISZEK LEKSZYCKI OFM, Taniec śmierci z kościoła Bernardynów w Krakowie, ok. 1670 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112 42-44. Portrety trumienne, XVII w. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116 45. MICHEL ANGELO PALLONI, malowidła na sklepieniach przęseł południowej Galerii Pałacu Wilanowskiego, ok. 1690 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118 46. JERZY ELEUTER SZYMONOWICZ SIEMIGINOWSKI, Pory roku, cykl malowideł w apartamentach króla Jana III Sobieskiego i królowej Marii w Pałacu w Wilanowie, 1686 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120 47. BOGDAN TEODOR LUBIENIECKI, Portret rodziny, 1690-1700 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124 48. KRZYSZTOF LUBIENIECKI, Bakałarz, 1727 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126 49. SZYMON CZECHOWICZ, Złożenie do grobu, 1731 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128 50. Portret Kazimierza Boreyki, ok. 1735-1738 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130 51. JAKUB WESSEL, Portret Hieronima Floriana Radziwiłła, ok. 1746 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132 52-53. TADEUSZ KUNTZE-KONICZ, Sztuka (Akademia Sztuk), 1754; Fortuna, 1754 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134 54. FRANCISZEK SMUGLEWICZ, Cesarz Tytus wita Agrypę i Berenikę w Rzymie, 1785 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137 55. BERNARDO BELLOTTO, ZWANY CANALETTO, Widok Warszawy od strony Pragi, 1770 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140 56. BERNARDO BELLOTTO, ZWANY CANALETTO, Widok Warszawy z tarasu Zamku Królewskiego, 1773 . . . . . . . . . . . . . . 143 57. ZYGMUNT VOGEL, Widoki z Warszawy i okolic, 1791-1808 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146 58. MARCELLO BACCIARELLI, Sobieski pod Wiedniem, 1782-1783 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148 59-60. MARCELLO BACCIARELLI, Autoportret w brązowym fraku, 1793; Portret króla Stanisława Augusta Poniatowskiego z klepsydrą, 1793 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150 61. JEAN-PIERRE NORBLIN DE LA GOURDAINE, Towarzystwo na wycieczce nad jeziorem, po 1777 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152 62. JEAN-PIERRE NORBLIN DE LA GOURDAINE, Elekcja Augusta III Wettina na króla polskiego w 1733 roku, ok. 1790 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154 63. GIOVANNI BATTISTA LAMPI STARSZY, Portret Stanisława Feliksa Szczęsnego Potockiego z synami – Jerzym i Stanisławem, 1788-1790 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156 64. JÓZEF PESZKA, Portret Stanisława Kublickiego, 1790-1791 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158 65. KAZIMIERZ WOJNIAKOWSKI, Zebranie towarzyskie w parku, 1797 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160 66. KAZIMIERZ WOJNIAKOWSKI, Konstytucja 3 maja 1791, 1806 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162 67. JAN RUSTEM, Portret Marii Mirskiej, Barbary Szumskiej i Adama Napoleona Mirskiego, ok. 1808 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164 68. ANTONI BRODOWSKI, Parys w czapce frygijskiej, ok. 1813-1814 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166 69-71. ANTONI BRODOWSKI, Edyp i Antygona, 1828; ALEKSANDER KOKULAR, Edyp i Antygona, 1825; ALEKSANDER KOKULAR, Wnętrze salonu w domu artysty, ok. 1830 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168 72. WINCENTY KASPRZYCKI, Wystawa Sztuk Pięknych w Warszawie w 1828 roku, 1828 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171 73. MARCIN ZALESKI, Widok Pałacu w Łazienkach latem, 1836-1838 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174 74. FRANCISZEK KSAWERY LAMPI, Krajobraz górski z wodospadem, ok. 1820 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176 75. WALENTY WAŃKOWICZ, Portret Adama Mickiewicza na skale Ajudahu, 1827-1828 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178 76. JAN NEPOMUCEN GŁOWACKI, Morskie Oko, 1837 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180 77. FRANCISZEK TEPA, Portret Adama Józefa Potockiego, 1853 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182 78. FELIKS PĘCZARSKI, Szulerzy przy świecy, 1845 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184 79. PIOTR MICHAŁOWSKI, Defi lada przed Napoleonem, 1837 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 186 80. PIOTR MICHAŁOWSKI, Napoleon na koniu [wersja duża], po 1846 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 187 81. JANUARY SUCHODOLSKI, Bitwa pod Somosierrą, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 189 82. HENRYK RODAKOWSKI, Portret generała Henryka Dembińskiego, 1852 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 192 83. JÓZEF SIMMLER, Śmierć Barbary Radziwiłłówny, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 194 84. ARTUR GROTTGER, Ucieczka Henryka Walezego z Polski, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198 85. ARTUR GROTTGER, Autoportret, 1867 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200 86. JULIUSZ KOSSAK, Amazonka, 1868 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 202 87. HENRYK RODAKOWSKI, Wojna kokosza, 1872 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 204 88. ALEKSANDER KOTSIS, Ostatnia chudoba, 1870 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 206 89. MAKSYMILIAN GIERYMSKI, Patrol powstańczy, 1873 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 208 90. MAKSYMILIAN GIERYMSKI, Noc, 1872-1873 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 209 91. JAN MATEJKO, Stańczyk, 1862 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 210 92. JAN MATEJKO, Kazanie Skargi, 1864 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 212 93. JAN MATEJKO, Bitwa pod Grunwaldem, 1878 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 214 94. MAURYCY GOTTLIEB, Salome z głową świętego Jana, ok. 1878 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 224 95. WOJCIECH GERSON, Śmierć Przemysława, 1881 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 226 96. HENRYK SIEMIRADZKI, Sąd Parysa, 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 228 97. HENRYK SIEMIRADZKI, Dirce chrześcijańska, 1897 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 230 98. FRANCISZEK ŻMURKO, Z rozkazu padyszacha, 1881 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 232 99. MAURYCY GOTTLIEB, Ahasverus (Autoportret), 1876 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 234 100-102. JÓZEF CHEŁMOŃSKI, Babie lato, 1875; Kuropatwy, 1891; Bociany, 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 235 103. JAN STANISŁAWSKI, Bodiaki, 1885; Bodiaki pod słońcem, 1895 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 238 104. JÓZEF BRANDT, Matka Boska Poczajowska (Modlitwa na stepie), ok. 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 240 105. ALEKSANDER GIERYMSKI, W altanie, 1882 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243 106. JÓZEF PANKIEWICZ, Lato, 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 246 107. LEON WYCZÓŁKOWSKI, Kopanie buraków I, przed 1893 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 248 108. ALEKSANDER KOTSIS, Giewont, ok. 1870-1875 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 250 109. ADAM CHMIELOWSKI, Opuszczona plebania, 1888 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 252 110. ALEKSANDER GIERYMSKI, Piaskarze, 1887 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 254 111. WŁADYSŁAW PODKOWIŃSKI, Nowy Świat w Warszawie w słońcu (w dzień letni), 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 256 112. STANISŁAW WITKIEWICZ, Pejzaż zimowy z Tatr, po 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 258 113. STANISŁAW WITKIEWICZ, Czarny staw – kurniawa, 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260 114. JULIAN FAŁAT, Oszczepnicy, 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 262 115. LUDWIK DE LAVEAUX, W drodze do Morskiego Oka, 1889 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264 116. WOJCIECH GERSON, Cmentarz w górach, 1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 266 117. JÓZEF PANKIEWICZ, Nokturn – Łabędzie w Ogrodzie Saskim w Warszawie nocą, 1893-1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 268 118. WITOLD PRUSZKOWSKI, Wizja, ok. 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270 119. JACEK MALCZEWSKI, Melancholia, 1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 273 120. JACEK MALCZEWSKI, Sztuka w zaścianku, 1896 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 276 121. STANISŁAW WYSPIAŃSKI, Chochoły (Planty nocą), 1898-1899 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 278 122. WOJCIECH WEISS, Opętanie, 1899-1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 280 123. WŁADYSŁAW PODKOWIŃSKI, Szał (szkic), 1893 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 282 124. WŁADYSŁAW ŚLEWIŃSKI, Czesząca się, 1897 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 284 125. WOJCIECH WEISS, Wiosna, 1898 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 286 126. APOLONIUSZ KĘDZIERSKI, Dziewczyna z dzbanem, ok. 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 288 127. STANISŁAW WYSPIAŃSKI, Macierzyństwo, 1902 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 290 128. JÓZEF MEHOFFER, Dziwny ogród, 1902-1903 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 292 129. JACEK MALCZEWSKI, Śmierć, 1902 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 295 130. JACEK MALCZEWSKI, Hamlet polski – portret Aleksandra Wielopolskiego, 1903 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 297 131. EDWARD OKUŃ, Autoportret z żoną na tle Anticoli Corrado, 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 298 132. FERDYNAND RUSZCZYC, Stare jabłonie, 1900 . . . . . . . . . . . . . . . Link: allegro.pl/-i6075987815.html Kossak "Przejażdżka" Reprodukcja na płótnie Mam do sprzedania obraz wykonany na płótnie metodą haftu krzyżykowego oprawiony w ramkę za szkłem. Juliusz Kossak "Przejażdżka" Idealny pomysł na prezent. Wymiary z ramką 45x36cm. Zapraszam do zakupu i na inne moje aukcje. Link: olx.pl/oferta/CID628-ID6tWdf.html Sanie, Koń, Zima - Akwarela Syg. K. Kossak Piękna akwarela 44 x 37,5cm (w ramce 56,5 x 49,5cm). Kupiłem ok. 20 lat temu na targu staroci w Warszawie. Nie mam certyfikatu i nie daje gwarancji że jest to oryginał. Ramka współczesna. W razie pytań, proszę o kontakt. Obraz do obejrzenia odbioru na bliskim Ursynowie (Warszawa). Karol KOSSAK Karol Juliusz Kossak – akwarelista i rysownik. Wnuk Juliusza, bratanek Wojciecha, stryjeczny brat Jerzego Kossaków. Był synem Stefana Kossaka, dyrektora Galicyjskiego Banku Krajowego i Ewy z Mikolaschów. Już jako gimnazjalista pobierał lekcje u Stanisława Kaczora Batowskiego i Zygmunta Rozwadowskiego. W roku 1914 w Wiedniu rozpoczął studia malarskie u Kazimierza Pochwalskiego, lecz zmuszony był je przerwać, gdyż został powołany do wojska. Po zakończeniu wojny wznowił naukę na krakowskiej Akademii pod kierunkiem Ignacego Pieńkowskiego i Władysława Jarockiego ( 191 - pokaż numer telefonu - 1). Równocześnie kształcił się w pracowni Wojciecha Kossaka. Po ukończeniu studiów powrócił do Lwowa, gdzie podjął pracę jako nauczyciel rysunku w jednym z tamtejszych gimnazjów ( 192 - pokaż numer telefonu - 7). W roku 1925 artysta pozyskał pierwsze duże zamówienie na portrety koni ze stadniny księcia Romana Sanguszki w Gumniskach koło Tarnowa. Rok później ukazała się książka Zofii Kossak-Szczuckiej „Kłopoty Kacperka, góreckiego skrzata” z jego ilustracjami. W roku 1927 ożenił się z Wandą z Czerkawskich i zamieszkał wraz z żoną w jej rodzinnym majątku w Jakimowie. Po narodzinach córki Teresy w roku 1934 Kossakowie przeprowadzili się do Tatarowa nad Prutem, w Karpatach Wschodnich. Tam też wybudowali pensjonat „Teresa”, którego prowadzeniem zajęła się Wanda. W tym czasie artysta kilkakrotnie wystawia swe prace w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie. W jego twórczości z tego okresu dominują pejzaże górskie, nade zaś wszystko motywy huculskie, które pojawiać się będą także w późniejszych latach. Te właśnie przedstawienia widnieją na wydanej w 1939 roku przez wydawnictwo Książnica-Atlas serii pocztówek, jaka niewątpliwie przyczyniła się do spopularyzowania jego twórczości. W roku 1943 willa wraz z pracownią i całym dotychczasowym dorobkiem artysty spłonęła. Kossakowie opuścili Tatarów i przez kolejnych sześć lat zmieniali miejsca zamieszkania. W roku 1948 osiedlili się w Ciechocinku, gdzie spędzili resztę życia. W roku 1954 artysta został przyjęty do Związku Polskich Artystów Plastyków. Znów też zaczął uczestniczyć w życiu artystycznym biorąc udział w wystawach zbiorowych. Jego twórczość prezentowana była także na wystawach indywidualnych w Toruniu i Ciechocinku. W roku 1974 miała miejsce jego wystawa jubileuszowa, zaś rok później artysta został odznaczony z okazji pięćdziesięciolecia twórczości. Link: olx.pl/oferta/CID628-IDfQD7t.html Ułan z dziewczynami _ Akwarela syg. K. Kossak Piękna akwarela 52 x 40cm (w ramce 65 x 52,5cm). Kupiłem ok. 20 lat temu na targu staroci w Warszawie. Nie mam certyfikatu i nie daje gwarancji że jest to oryginał. Ramka współczesna. W razie pytań, proszę o kontakt. Obraz do obejrzenia odbioru na bliskim Ursynowie (Warszawa). Karol KOSSAK Karol Juliusz Kossak – akwarelista i rysownik. Wnuk Juliusza, bratanek Wojciecha, stryjeczny brat Jerzego Kossaków. Był synem Stefana Kossaka, dyrektora Galicyjskiego Banku Krajowego i Ewy z Mikolaschów. Już jako gimnazjalista pobierał lekcje u Stanisława Kaczora Batowskiego i Zygmunta Rozwadowskiego. W roku 1914 w Wiedniu rozpoczął studia malarskie u Kazimierza Pochwalskiego, lecz zmuszony był je przerwać, gdyż został powołany do wojska. Po zakończeniu wojny wznowił naukę na krakowskiej Akademii pod kierunkiem Ignacego Pieńkowskiego i Władysława Jarockiego ( 191 - pokaż numer telefonu - 1). Równocześnie kształcił się w pracowni Wojciecha Kossaka. Po ukończeniu studiów powrócił do Lwowa, gdzie podjął pracę jako nauczyciel rysunku w jednym z tamtejszych gimnazjów ( 192 - pokaż numer telefonu - 7). W roku 1925 artysta pozyskał pierwsze duże zamówienie na portrety koni ze stadniny księcia Romana Sanguszki w Gumniskach koło Tarnowa. Rok później ukazała się książka Zofii Kossak-Szczuckiej „Kłopoty Kacperka, góreckiego skrzata” z jego ilustracjami. W roku 1927 ożenił się z Wandą z Czerkawskich i zamieszkał wraz z żoną w jej rodzinnym majątku w Jakimowie. Po narodzinach córki Teresy w roku 1934 Kossakowie przeprowadzili się do Tatarowa nad Prutem, w Karpatach Wschodnich. Tam też wybudowali pensjonat „Teresa”, którego prowadzeniem zajęła się Wanda. W tym czasie artysta kilkakrotnie wystawia swe prace w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie. W jego twórczości z tego okresu dominują pejzaże górskie, nade zaś wszystko motywy huculskie, które pojawiać się będą także w późniejszych latach. Te właśnie przedstawienia widnieją na wydanej w 1939 roku przez wydawnictwo Książnica-Atlas serii pocztówek, jaka niewątpliwie przyczyniła się do spopularyzowania jego twórczości. W roku 1943 willa wraz z pracownią i całym dotychczasowym dorobkiem artysty spłonęła. Kossakowie opuścili Tatarów i przez kolejnych sześć lat zmieniali miejsca zamieszkania. W roku 1948 osiedlili się w Ciechocinku, gdzie spędzili resztę życia. W roku 1954 artysta został przyjęty do Związku Polskich Artystów Plastyków. Znów też zaczął uczestniczyć w życiu artystycznym biorąc udział w wystawach zbiorowych. Jego twórczość prezentowana była także na wystawach indywidualnych w Toruniu i Ciechocinku. W roku 1974 miała miejsce jego wystawa jubileuszowa, zaś rok później artysta został odznaczony z okazji pięćdziesięciolecia twórczości. Link: olx.pl/oferta/CID628-IDfQCWJ.html Ułan i dziewczyna - Akwarela Sygn. K. Kossak Piękna akwarela 51,5 x 40cm (w ramce 64 x 52,5cm). Kupiłem ok. 20 lat temu na targu staroci w Warszawie. Nie mam certyfikatu i nie daje gwarancji że jest to oryginał. Ramka współczesna. W razie pytań, proszę o kontakt. Obraz do obejrzenia odbioru na bliskim Ursynowie (Warszawa). Karol KOSSAK Karol Juliusz Kossak – akwarelista i rysownik. Wnuk Juliusza, bratanek Wojciecha, stryjeczny brat Jerzego Kossaków. Był synem Stefana Kossaka, dyrektora Galicyjskiego Banku Krajowego i Ewy z Mikolaschów. Już jako gimnazjalista pobierał lekcje u Stanisława Kaczora Batowskiego i Zygmunta Rozwadowskiego. W roku 1914 w Wiedniu rozpoczął studia malarskie u Kazimierza Pochwalskiego, lecz zmuszony był je przerwać, gdyż został powołany do wojska. Po zakończeniu wojny wznowił naukę na krakowskiej Akademii pod kierunkiem Ignacego Pieńkowskiego i Władysława Jarockiego ( 191 - pokaż numer telefonu - 1). Równocześnie kształcił się w pracowni Wojciecha Kossaka. Po ukończeniu studiów powrócił do Lwowa, gdzie podjął pracę jako nauczyciel rysunku w jednym z tamtejszych gimnazjów ( 192 - pokaż numer telefonu - 7). W roku 1925 artysta pozyskał pierwsze duże zamówienie na portrety koni ze stadniny księcia Romana Sanguszki w Gumniskach koło Tarnowa. Rok później ukazała się książka Zofii Kossak-Szczuckiej „Kłopoty Kacperka, góreckiego skrzata” z jego ilustracjami. W roku 1927 ożenił się z Wandą z Czerkawskich i zamieszkał wraz z żoną w jej rodzinnym majątku w Jakimowie. Po narodzinach córki Teresy w roku 1934 Kossakowie przeprowadzili się do Tatarowa nad Prutem, w Karpatach Wschodnich. Tam też wybudowali pensjonat „Teresa”, którego prowadzeniem zajęła się Wanda. W tym czasie artysta kilkakrotnie wystawia swe prace w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie. W jego twórczości z tego okresu dominują pejzaże górskie, nade zaś wszystko motywy huculskie, które pojawiać się będą także w późniejszych latach. Te właśnie przedstawienia widnieją na wydanej w 1939 roku przez wydawnictwo Książnica-Atlas serii pocztówek, jaka niewątpliwie przyczyniła się do spopularyzowania jego twórczości. W roku 1943 willa wraz z pracownią i całym dotychczasowym dorobkiem artysty spłonęła. Kossakowie opuścili Tatarów i przez kolejnych sześć lat zmieniali miejsca zamieszkania. W roku 1948 osiedlili się w Ciechocinku, gdzie spędzili resztę życia. W roku 1954 artysta został przyjęty do Związku Polskich Artystów Plastyków. Znów też zaczął uczestniczyć w życiu artystycznym biorąc udział w wystawach zbiorowych. Jego twórczość prezentowana była także na wystawach indywidualnych w Toruniu i Ciechocinku. W roku 1974 miała miejsce jego wystawa jubileuszowa, zaś rok później artysta został odznaczony z okazji pięćdziesięciolecia twórczości. Link: olx.pl/oferta/CID628-IDfQCOj.html Wizja Wojska Polskiego w twórczości Kossaków Wizja Wojska Polskiego w twórczości Kossaków Katalog wystawy (Muzeum Wojska Polskiego ; Warszawa ; 2008) Wymiary: 24 x 26 x 1 cm, 132 strony Stan bardzo dobry Trzy pokolenia Kossaków: Juliusz (dziadek), Wojciech (ojciec) i Jerzy (syn) - to cała dynastia artystów, działających między połową XIX wieku a rokiem 1955 - rokiem śmierci Jerzego. W świadomości Polaków najważniejszy stał się Wojciech Kossak, który zmarł w Krakowie w 1942 r., w czasie okupacji niemieckiej. Warto zaznaczyć, że gadzinowa prasa nie mogła tego faktu pominąć, dając jako reprodukcję kowboja na koniu, wspomnienie jego paru podróży do Stanów Zjednoczonych. Wojciech Kossak świadomie odwracał się od nowych kierunków w sztuce, określając je jako „świństwa”. Wszyscy trzej uprawiali szczególny rodzaj malarstwa historycznego - było to realistyczne przedstawianie żołnierzy i bitew. Wszyscy trzej (z wyjątkiem wczesnego okresu w twórczości Wojciecha, kiedy to przedstawiał tematykę austriacką) przedstawiali żołnierza polskiego, zyskując sobie miano nadwornych malarzy wojska polskiego. Kossakowie nie tylko ograniczali się do tematyki militarnej. Szczególnie Juliusz Kossak malował życie polskich dworów - polowania, stadniny pięknych koni, zwłaszcza z terenów Ukrainy. Z kolei Wojciech Kossak był utalentowanym i wziętym portrecistą osób z wyższych sfer, malował również polowania konne. Jerzy był naśladowcą ojca i też malował sceny dworskie. Prezentowana w Muzeum Wojska Polskiego wystawa ukazuje tylko twórczość militarną wymienionych artystów w porządku chronologicznym przedstawianych wydarzeń - od bitwy pod Płowcami (1331), aż po rok 1920 i początek niepodległej Polski, mieszając dzieła każdego z tych trzech artystów i jedynie identyfikując ich kolorem tła. Juliusz Kossak prezentowany jest akwarelami, których oryginalna technika budziła zachwyt specjalistów (a nawet samego Pabla Picassa). Pokazane są również jego rysunki, reprodukowane jako ilustracje technikami dziś uznawanymi za artystyczne. Juliusz Kossak projektował również mundury dla wojsk powstania styczniowego. Ilustrował albumy historyczno-patriotyczne. Wojciech Kossak (ur. 1856 r. w Paryżu) dzieciństwo spędził w Warszawie terroryzowanej przez Rosjan, co miało głęboki wpływ na jego psychikę (m.in. obraz, niepokazany na wystawie, przedstawiający szarżę Czerkiesów tratujących ludność). Przeniesienie się rodziny do Krakowa pozwoliło mu odetchnąć inną atmosferą. Studiował w Krakowie, Monachium i Paryżu. Służba w pułku ułanów austriackich w Krakowie zbliżyła go do realiów tematyki militarnej. Podróżował po Europie i po Stanach Zjednoczonych. Miał wyjątkową łatwość i szybkość malowania, co pozwalało mu na wielokrotne powtarzanie tematu jako replik autorskich. W 1901 r. otrzymał francuską Legię Honorową. Był szeroko znanym autorem panoram batalistycznych (Racławicka, Berezyńska i inne). Chętnie malował tematykę napoleońską i powstanie listopadowe (Olszynkę Grochowską malował wielokrotnie w różnych wymiarach). W rzeczywistości wojny nie lubił i brzydził się nią; chciał być jedynie piewcą bohaterstwa. W 1914 r. został zmobilizowany do armii austriackiej jako oficer i zetknął się z piekłem wojny na Przełęczy Dukielskiej, którą Rosjanie usiłowali sforsować, by przejść na Węgry. Wynikiem tych przeżyć był obraz „Piekło Karpackie - Dolor et Charitas (Polski Czerwony Krzyż)”, 1915. W 1918 r. udało mu się dostać do Wojska Polskiego w stopniu majora. Wojciech Kossak został odznaczony Krzyżem Komandorskim Orderu Polski Odrodzonej w 1922 r. Dużo malował na zamówienia Muzeum Wojska; był współtwórcą munduru żołnierza Polski odrodzonej. Jerzy Kossak (ur. 1886) uczył się u dziadka i u ojca. Również służył w armii austriackiej w czasie I wojny. Malował głównie sceny z 1920 r. Jego ogromny obraz alegoryczny „Cud nad Wisłą” wypożyczono na wystawę z Zamku Królewskiego w Warszawie. Wystawie towarzyszą oryginalne eksponaty broni i mundury oraz manekiny dwóch ułanów, z których jeden jest na koniu. Omawiana wystawa to wizja znacznej części dziejów Polski. Link: olx.pl/oferta/CID751-IDh2zF9.html Tajemnice Starożytnych Cywilizacji kolekcja 67 książek OKAZJA WITAM PRZEDMIOTEM AUKCJI JEST KOLEKCJA KSIĄŻEK Z CYKLU: "TAJEMNICE STAROŻYTNYCH CYWILIZACJI" STAN BARDZO DOBRY, W CAŁOŚCI TWORZĄ JEDEN OBRAZ + GRATIS 3 KSIĄŻKI 2 KSIĄŻKI W TWARDEJ OPRAWIE STAROŻYTNE INDIE : Historia kultury Hinduskiej oraz Sztuka , religie i zycie codzienne 1 KSIĄŻKA W TWARDEJ OPRAWIE SZTUKA I CZAS OD PREHISTORII DO ŚREDNIOWIECZA w skład kolekcji wchodzi 67 książek 1. Egipt Kraina Bogów - Starożytny Egipt cz. I 2. Egipt Kraina Bogów - Starożytny Egipt cz. II 3. Najwięksi faraonowie - nowe miasto 4. NAJWIĘKSI FARAONOWIE STARE PAŃSTWO I OKRES PRZEJŚCIOWY.... 5. Egipt Kraina Bogów - Starozytny Egipt cz. III 6.Najwięksi faraonowie - nowe państwo 7. Najwięksi faraonowie 8. Tajemnice Sfinksa 9. Sekrety z życia Ramzesa II 10. Mumie 11. Egipt Kraina Bogów - Starożytny Egipt cz. IV 12. Karnak Światynia Bogów 13. Wielka królowa Egiptu 14. Atlantyda - Zaginiona cywilizacja 15. Troja - PRAWDA CZY MIT 16. TAJEMNICE EGEJSKIEJ APOKALIPSY 17. JAK POWSTAŁO IMPERIUM Grecja 18. Decydujące starcia bitwa pod Maratonem - Grecja 19. BOGOWIE I BOGINIE- Grecja 20. MISTYCZNE MONUMENTY STAROŻYTNEJ GRECJI 21. Jak powstaje imperium - epoka Aleksanra 22.Zaginione skarby biblioteki Aleksandryjskiej 23. Zaginiony świat Etrusków - Rzym 24. Pierwsza wojna z Barbarzyńcami - Rzym 25. Spartakus - Rzym 26. Juliusz cezar - Rzym 27. Gniew Bogów - Rzym 28. Cesarz żółnierzy - Rzym 29. Konstatntyn Wielki - Rzym 30. Jak powstaje imperium - Chiny 31. GROBOWIEC TERAKOTOWEJ ARMII - Chiny 32. KONFUCJUSZ SŁOWA MĄDROŚCI - Chiny 33. ZAKAZANE MIASTO DYNASTIA I PRZEZNACZENIE - Chiny 34. W POSZUKIWANIU SHANGRI-LA 35. ZATOPIONE PIRAMIDY JAPONII 36. SAMURAJE - Japonia 37. CZYNGIS-CHAN TERROR I PODBÓJ - JAPONIA 38. ZAGINIONE ŚWIATY TADŻ MAHAL - Indie 39. IMPERIUM WOJOWNIKÓW WIELCY MOGOŁOWIE - ndie 40. ZAGINIONE UCHY KAMBODŻY - INDOCHINY 41. TAJEMNICE RAJSKIEGO OGRODU - MEZOPOTAMIA 42. KRÓLOWIE OD BABILONU PO BAGDAD CZ. 1 43. KRÓLOWIE OD BABILONU PO BAGDAD CZ. 2 44. NA TROPIE PRZESZŁOŚCI IRACKIE PROROCTWA 45. PETRA TAJEMNICE STAROŻYTNOŚCI 46. KAPADOCJA - PODZIEMNE MIASTA 47. JAK POWSTAJE IMPERIUM Persowie 48. TAJEMNICE BIBLI KRÓLOWA ESTERA - Persja 49. TAJEMNICE BIBLI NAJWIEKSZE BIBLIJNE SEKRETY - SYRO-PALESTYNA 50. ZAGINIONE SKARBY - Aztekwie i Majowie 51. Meksyk - ZŁOTO I CHWAŁA 52. JAK POWSTAJE I PERIUM MAJOWIE 53. GŁOSY ZAKLĘTE W KAMIENIU 54. W POGONI ZA PRAWDA MIASTO BOGÓW 55. ZAGINIONE MIASTO INKÓW 56. W POGONI ZA PRAWDĄ TAJEMNICA RYSUNKÓW Z NAZCA 57. TAJEMNICE STAROŻYTNOŚCI KREW I SKARBY PERU 58. ZAGINIONA ARKA - Palestyna 59. POSZUKIWANA ARKA NOEGO - Palestyna 60. KRÓL DAWID POETA WOJOWNIK - Palestyna 61. MOJŻESZ NA GÓRZE SYNAJ 62. KRÓL SALOMON - Palestyna 63. JAK POWSTAJE IMPERIUM - KARTAGINA 64. RZYM - ROZKWIT I UPADEK IMPERIUM WOJNY DACKIE 65. RZYM - ROZKWIT I UPADEK IMPERIUM INWAZJA NA BRYTANIE 66. Rzym- ROZKWIT I UPADEK IMPERIUM - OSTATNI CESARZ 67 JAK POWSTAJE IMPERIUM - CESARSTWO Możliwy odbiór osobisty bądź wysyłka kurierem (18 zł) W razie pytań proszę o kontakt. Link: olx.pl/oferta/CID751-IDcGhqZ.html |
|||||||
Dwudziesty pierwszy wiek - wiek singli.
|